Ofiţer superior al Serviciului logistic
În conformitate cu prevederile Regulamentului cu privire la ocuparea funcțiilor publice cu statut special din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 460 din 22 iunie 2017 (anexa nr.2), se anunță funcție vacantă- 1 unitate din sursă externă, din cadrul Sectorul Poliției de Frontieră Aeroportul Internațional Chișinău, care urmează a fi ocupate de angajații Poliției de Frontieră și/sau subdiviziunilor Ministerului Afacerilor Interne
Asigurarea logistică a Sectorului poliției de frontieră Aeroportul Internațional Chișinău, elaborarea planurilor de activitate a serviciului logistic.
Organizarea activității serviciului;
Asigurarea organizării corecte a evidenței bunurilor materiale;
Asigurarea integrității valorilor materiale și nemateriale aflate în gestiune;
Asigurarea materială și tehnică a serviciilor subordonate;
Asigurarea repartizării în subdiviziuni a bunurilor materiale;
Asigurarea întocmirii dărilor de seamă în modul și termenii stabiliți. Întocmirea planului de finanțare a Sectorului Poliției de Frontieră Aeroportul Internațional Chișinău.
Cerințe generale:
În funcțiile publice cu statut special din cadrul Ministerului Afacerilor Interne poate fi angajată orice persoană, indiferent de rasă, naționalitate, etnie, sex, religie sau origine socială, care întrunește cumulativ următoarele cerințe:
a) deține cetățenia Republicii Moldova;
b) cunoaște limba de stat;
c) a atins vârsta de 18 ani;
d) este aptă din punct de vedere medical pentru exercitarea funcției, conform deciziei Comisiei medicale a Ministerului Afacerilor Interne;
e) are studiile necesare pentru funcția în care urmează să fie angajată;
f) nu are antecedente penale;
f1) nu are, în ultimii 5 ani, în cazierul privind integritatea profesională, înscrieri cu privire la rezultatul negativ al testului de integritate profesională pentru încălcarea obligației prevăzute la art.7 alin.(2) lit. a) din Legea nr. 325/2013 privind evaluarea integrității instituționale;
g) nu are calitatea de bănuit, învinuit sau inculpat în cadrul unui proces penal;
h) are o reputație ireproșabilă;
i) în ultimii 5 ani nu a fost concediată dintr-o funcție publică cu statut special pentru încălcarea disciplinei de serviciu, nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare sau nu a fost destituită dintr-o funcție publică, conform art.64 alin.(1) lit. a), b) și f) din Legea nr.158/2008 cu privire la funcția publică și statutul funcționarului public;
j) nu este membru al unui partid politic, al unei organizații social-politice sau al unei organizații interzise de lege;
k) corespunde cerințelor speciale prevăzute de legislație;
l) nu are interdicția de a ocupa o funcție publică sau de demnitate publică, ce derivă dintr-un act de constatare al Autorității Naționale de Integritate.
Studii:
-liceale sau profesional tehnice/echivalente
- în Securitatea frontierei (studii profesional tehnice post secundare);
- Grăniceri (studii medii de specialitate);
- curs de formare inițială în domeniul ordinii publice;
Experiență profesională: Conform anexei nr.2 la Regulamentul cu privire la evoluția în carieră a funcționarului public cu statut special din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr.460 din 22.06.2017.
Cunoștințe:
-cunoașterea legislației în domeniul controlului frontierei de stat;
-cunoașterea tratatelor internaționale la care Republica Moldova este parte, în domeniul controlului frontierei de stat;
-cunoașterea actelor normative instituționale, privind activitatea Poliției de Frontieră;
-cunoașterea procedurilor specifice de lucru utilizate şi modul de acțiune în diferite situații;
-cunoașterea caracteristicilor tehnico-tactice şi modul de utilizare a echipamentelor tehnice speciale pentru controlul frontierei;
-cunoașterea de operare la calculator: Word, Excel, PowerPoint, Internet.
Abilități: abilități de lucru cu informația, executarea sarcinilor puse, analiză şi sinteză, spirit de echipă, soluționarea de probleme, diplomație, aplanare de conflicte, comunicare eficientă, obiectivitate, rezistență fizică şi psihică.
Atitudine/Comportamente: principialitate, tendință spre dezvoltare profesională continuă, responsabilitate, respect fată de colegi şi societatea civilă, cunoștințe minime în lucru cu mass-media, receptivitate la idei noi, obiectivitate, loialitate.
Nivelul de salarizare: Salarizare conform prevederilor Legii nr.270/2018 privind sistemul unitar de salarizare în sectorul bugetar şi Hotărârii Guvernului nr.1231/2018 cu privire la punerea în aplicare a prevederilor Legii nr.270/2018 privind sistemul unitar de salarizare în sectorul bugetar.
Lista documentelor necesare a fi prezentate de candidați pentru participare la concurs:
1) formularul de participare la concurs;
2) copia buletinului de identitate;
3) copia autentificată notarial a actului de studii (diplomă, atestat) sau cop ia actului de studii însoțită de original şi copiile certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecționare profesională şi/sau de specializare;
4) copia carnetului de muncă, după caz (dacă candidatul a fost/este angajat în câmpul muncii);
5) acordul privind testarea integrității profesionale şi monitorizarea stilului său de viață, testarea periodică a menținerii aptitudinilor psihologice necesare pentru exercitarea atribuțiilor, testarea la poligraf în timpul efectuării controlului periodic sau selectiv al activității de serviciu, controlului special în privința sa, inclusiv prin accesarea datelor personale;
6) declarația pe proprie răspundere cu privire la faptul că:
a) nu are antecedente penale;
b) nu se află sub urmărire penală;
c) nu este membru al unui partid politic;
d) nu este privat de dreptul de a ocupa anumite funcții sau de a exercita o anumită activitate ca pedeapsă principală sau complementară aplicată prin hotărâre judecătorească definitivă;
e) nu se află în conflict de interese (conform prevederilor Legii nr.133/2016 privind declararea averii şi a intereselor personale;
7) certificatul medical eliberat de comisia medicală a Poliției de Frontieră.
Copiile documentelor nominalizate pot fi autentificate de notar sau prezentate împreună cu documentele originale pentru verificarea veridicității acestora. Candidații depun documentele personal.
Bibliografia în baza căreia vor fi formulate întrebările pentru proba scrisă şi interviu la funcția vacantă de Subofițer superior al Unității control al frontierei al SPF:
- Constituția Republicii Moldova;
- Legea nr. 283/2011 cu privire la Poliția de Frontieră;
- Legea nr. 28/2024 cu privire la frontiera de stat:
- Legea nr. 288/2016 cu privire la funcționarul public cu statut special din cadrul Ministerului Afacerilor Interne;
- Legea integrității nr. 82/2017;
- Hotărârea de Guvern nr. 862/2024 cu privire la punerea în aplicare a prevederilor Legii nr. 28/2024 privind frontiera de stat;
- Hotărârea de Guvern nr. 460/2017 cu privire la punerea în aplicare a prevederilor Legii nr. 288/2016 privind funcționarul public cu statut special din cadrul Ministerului Afacerilor Interne.
Locul desfășurării concursului: Locul depunerii documentelor de participare la concurs şi de desfășurare a concursului: Sectorul Poliției de Frontieră Aeroportul Internațional Chișinău, cu sediul în mun. Chișinău, bd. Dacia 80/3.
Selectarea candidaților se va realiza în conformitate cu prevederile Regulamentului privind ocuparea funcțiilor cu statut special din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, aprobat prin HG nr.460/2017.
Persoana responsabilă de oferirea informațiilor suplimentare și de primire a documentelor, Elena Rotari, Serviciul management resurse umane, or. Chișinău, bd. Dacia 80/3, Tel. (022)524 946.